Zdolávať výzvy kreativitou. Spoločnosť Reebok vidí svet trochu inak a vo svojej histórii niekoľkokrát ukázala odvahu spochybniť konvencie. Spoločnosť Reebok vytvára produkty a marketingové programy, ktoré odrážajú neobmedzený kreatívny potenciál značky.
Reebok je výrobca obuvi, ktorý v popkultúre zanechal svoju stopu vďaka tenisovým, telocvičným a basketbalovým topánkam. Vo svojej špeciálnej edícii majú kúsky od známych osobností.
Krátka história značky Reebok
Značka Reebok začala ako rozšírenie spoločnosti JW Foster and Sons v roku 1958. Spoločnosť Foster má za sebou dlhú históriu. Vyrábali obuv v Spojenom kráľovstve, ale neboli veľmi uznávanou značkou. Spoločnosť Foster dodávala obuv pre športovcov, ktorí sa zúčastnili letných olympijských hier v roku 1924. Spoločnosť Reebok začala ako pododdelenie JW Fostera pod vedením a inšpiráciou vnukov pána Fostera, ktorí si chceli založiť vlastný obchod. Spoločnosť pomenovali Reebok.
Dôvod, prečo si vybrali meno Reebok, bol ten, že v skutočnosti to znamená africkú gazelu. Toto bol dobrý spôsob, ako porovnať topánky s ladnosťou a rýchlosťou zvieraťa.
Cenu topánok stanovili na 60 dolárov za pár, čo v tej dobe nebolo málo. Do dvoch rokov však tržby Reebok v USA prudko prekročili 1,5 milióna dolárov. Verejnosti pritom ponúkali iba 3 druhy nekomplikovaných topánok! Dámske Reebok boli predstavené o 3 roky neskôr.
Reebok zaznamenal ešte vyšší nárast tržieb, keď spojil sily s Dee Brownom, nováčikom v tíme Boston Celtic, v roku 1991. Na súťaž All-Star Slam Dunk si obul pár vysokoprofilových topánok Reebok.
V roku 1996 Reebok prijal novú stratégiu a oslovil Allena Iversona z NBA, aby nosil svoje tenisky na ihrisku i mimo neho. Neskôr Reebok urobil odvážny krok podpísaním celoživotnej zmluvy s Iversonom o podpore značky, pokiaľ ostane v NBA.
K športovým celebritám, ktorí túto značku propagujú, sa neskôr pridali aj Baron Davis, Jerome Williams, Stev Francis a Yao Ming. Cieľom bolo ukázať užitočnosť obuvi pri zlepšovaní herných schopností na ihrisku a prezentovať ju ako tenisky schválené pre basketbalových hráčov.
V roku 2005 kúpila nemecká spoločnosť Adidas-Salomon spoločnosť Reebok za 3,78 miliardy dolárov.
Na záver malá marketingová perlička. Keď sa princ William oženil s Kate Middleton, existujú fotografie z tejto udalosti, ktoré dokazujú, že mníška, ktorá sa zúčastnila kráľovskej akcie, mala na sebe pár čiernych farebných Reebokov. Napriek tomu, že sa to obvykle nepovažuje za najvhodnejšiu obuv na takú slávnostnú udalosť, je to pohodlné. Existuje lepšia reklama?
Spoločnosť Reebok sa snaží poskytnúť každému – od profesionálnych športovcov cez rekreačných bežcov až po deti na ihrisku – príležitosť, produkty a inšpiráciu dosiahnuť to, čo dokážu. Každý má potenciál robiť skvelé veci. Reebok sa snaží naplniť skutočný potenciál zákazníkov a dosiahnuť výšky, o ktorých si mysleli, že sú nedosiahnuteľné.